De Leeuwarder Bach Vereniging is een koor van enthousiaste zangers.

In 1948 werd het koor opgericht door Kor Ket, bekend musicus in Friesland en groot liefhebber van Johan Sebastiaan Bach. Zijn doel was om de werken van Bachs ten gehore te brengen voor een breed publiek. Nu voert het koor naast muziek van Bach ook werken uit van andere componisten.

Het koor repeteert op maandagavond in de sfeervolle Huizumer Dorpskerk, een ruimte met een mooie akoestiek.

De Leeuwarder Bach Vereniging verzorgt minimaal twee concerten per jaar. Op de zondagmiddag voor kerst is het koor jaarlijks te beluisteren in de Grote of Jacobijnerkerk te Leeuwarden met een origineel afwisselend programma. Het voorjaarsconcert is in één van de Friese kerken. Tijdens de concerten zijn naast het koor veelal solisten en instrumentalisten te beluisteren.

Heb je belangstelling? Neem dan contact op met het secretariaat.
Leeuwarder Bach Vereniging