Dirigent

Sinds 2013 staat het koor onder leiding van Geke Bruining-Visser. Zij studeerde muziekwetenschap aan de universiteit van Utrecht en bekwaamde zich in kerkmuziek aan het Nederlands Instituut voor kerkmuziek. Aan het Sweelinck-conservatorium van Amsterdam studeerde ze compositie bij Daan Manneke. In 2008 voltooide zij haar studie koordirectie aan het Prins Claus Conservatorium te Groningen.

Ze heeft ruime ervaring onder andere als dirigent van de Leeuwenbergh Cantorij te Utrecht, de SOW-Cantorij te Heerenveen en van de Hervormde Ichthus Cantorij te Harlingen en richtte met haar man Schola Liturgica op. Zij leidt het meditatief zingen bij het Nijkleaster in Jorwert en is cantor van de Grote of Jacobijner kerk te Leeuwarden.

In Joure doceerde zij hymnologie, muziektheorie, solf├Ęge, gemeentezang en liturgie aan studenten van de driejarige cursus kerkorganist.

Naast dirigent is Geke Bruining ook componist van met name koormuziek die is uitgegeven bij Intrada Heerenveen. Haar 'A solis ortus cardine' werd door de Leeuwarder Bach Vereniging opgevoerd. Ook was die compositie in Dublin in de St. Patrick's Cathedral te horen.

Het koor is blij met de bevlogen, deskundige en toegankelijke dirigent.

'Geke hoort alles. Door haar krijgen we vertrouwen en hebben we plezier in zingen. Ze stimuleert ons om hard te werken aan de zuiverheid, intonatie en articulatie'.

Heb je belangstelling? Neem dan contact op met het secretariaat.
Leeuwarder Bach Vereniging