Hallo,

namens het bestuur stuur ik dit aan jullie door.

Beter voorbereid op de koorrepetitie Collegium Vocale Fryslân start in januari 2020 een cursus om koorzangers te ondersteunen bij de voorbereiding van de koorrepetitie. Immers hoe beter de zangers de noten kennen des te interessanter de repetitie. Zit je achter de piano of oefen je met digitale bestanden of luister je naar You-tube filmpjes? Tijdens de eerste twee sessies geven we tips & tricks om je nog beter voor te bereiden. Onderwerpen zijn: • Van noten zingen • Meerstemmigheid • Teksten • Ritmiek • Grasduinen in de koorpartituur • Hoe gemakkelijker uit je hoofd te zingen • Voor en nadelen digitale hulpmiddelen • Aantekeningen maken tijdens repetitie Tijdens de derde vrijdagmiddagsessie komt zangpedagoog Bert van de Wetering de training “Zingen als vanzelf “ geven. In deze training ga je vanuit oefeningen en repertoire meer gemak in je stem, adem en fysiek ervaren. Heel concreet leer je wat fysiek en mentaal wel en niet werkt zodat je na de training er zelf mee aan de slag kunt! Je gaat vol vertrouwen, energie en plezier zingend de deur uit! Data en locaties: Vrijdag 10 en 17 jan. 13.30-16.00 uur Muziekcentrum De Rinkelbom “repetitievoorbereiding” Vrijdag 24 jan. 13.30- 16.30 Kapelle Haskerdijken “Zingen als vanzelf” Docenten: 10 en 17 januari: Halbe Klijnstra, Sjoerd en Gerben van der Veen 24 januari: Bert van de Wetering Doelgroep, Koorzangers van koren waarbij verwacht wordt dat de koorzangers thuis de partijen studeren. Koorzangers bij projectkoren. Maximaal 20 cursisten Kosten: € 60, incl. koffie thee in de pauzes en inclusief studiemateriaal. Opgeven: Geef je op voor 20 december 2019 via de website: www.collegium vocalefryslan.nl

Instuderen muziek