Berichten van de voorzitter 26-08-2019

1. We starten het nieuwe seizoen. Hopelijk met fijne repetities en goede concerten. De eerste twee op 28 en 29 september aanstaande. Daarna op de 22e december van dit jaar:Kerstconcert, met medewerking van het St.Vitusjeugdkoor. Daarna volgen de activiteiten in 2020.
2. Marianne Geleijnse , die enkele keren mee- repeteerde in juni jl. Zij heeft de contacten en de sfeer in het koor als zeer prettig ervaren, maar zal niet als lid mee gaan doen. Zij heeft teveel moeite met de muziek. Niet haar niveau, oordeelt ze zelf. Jammer, maar het zij zo.
3. Het nieuwe bestuur kan aantreden: met Akkie en Janet. Zonder Jinke en Geppy, die we heel dankbaar zijn voor hun jarenlange bijdragen in het bestuur. Jinke blijft wel actief in de muziekcommissie.
4. Voor het bestuur is een rooster van aftreden opgesteld. Roulatie is van groot belang. In 2020 treedt Gonnie af, in 2021 Tjitte, in 2022 Baukje. Met Akkie is afgesproken dat zij het secretariaat doet en in 2023 aftreedt. Janet wisselt in 2024. Zij neem de taken van Geppy over. Voor de leden: denk vast na over de opvolging en stel je kandidaat.
5. Het concert op zaterdag 28 september in Oentsjerk begint om 20.00 uur. Koorleden graag aantreden om 18.30 uur. De deur is open om 18.00 uur.
Het concert in Sexbierum op 29 september begint om 15.30 uur. Aantreden graag om 13.30 uur. In beide gevallen in koortenue. Het accent wordt nog bepaald door de feestcommissie. Karakter: nazomerconcert.
6. Maak graag reclame bij familieleden en vrienden. Toegangsprijs (10 euro, volwassenen) betalen in de kerk bij de ingang. Voor leden: er zijn toegangskaartjes voor de voorverkoop beschikbaar. Het programma is bij de prijs inbegrepen.
7. Op 28 september – zaterdagmiddag- verleent het koor medewerking aan de Bachdag in Grou. Dat houdt in dat we het motel daar zingen en enkele koralen. Bijzonder: we leren de deelnemers aan die dag hoe je een Bachkoraal het beste kunt uitvoeren. Present in Grou om 14.00 uur. We doen mee om ons koor daar ook te promoten. Het verzoek daartoe is vanuit Grou gekomen bij Geke. Het bestuur gaat daarmee akkoord.
8. Met Kerst 2019 zingen we op zondagmiddag 22 december. Generale op 21 december . Het tijdstip hangt dan nog af van de deelname van het St.Vituskoor. Grote kerk, Leeuwarden. Aantreden op zondagmiddag: 13.30 uur.
9. In 2020 gelden de volgende afspraken voor concerten:
– Geen paasconcert
– Wel ons zingen op 4 mei in de Grote Kerk in Leeuwarden. Medewerking wordt verleend door zangers uit de Scola Liturgica uit Leeuwarden.
– We denken aan een herfstconcert in Ferwert of in St.Jacobiparochie.
– Het kerstconcert vindt op 20 december plaats, generale op 19 december.

Berichten van de voorzitter 28-08-2019