Zingen op 12 april in Abbigahiem

Op vrijdag 12 april a.s. zingen wij omstreeks 16 uur in het Zorgcentrum Abbingahiem in Leeuwarden, Jansoniusstraat 4, 8934 BM. Wij zingen de heer Simon Heerewaarden toe. Dat is een wens van hem ter nagedachtenis van zijn zus Grace, die vanaf de oprichting in 1948 een reeks van jaren lid van de LBV was. Bij het Prins Bernhard Fonds is een fonds op haar naam ondergebracht. Wij kregen daar al enkele keren een bijdrage bij een concert van. De heer Heerewaarden is 91 jaar en zijn levenseinde komt meer in beeld. De heer Sjerp Tolsma uit Aldtsjerk heeft regelmatig contact met hem (Zonnebloem meen ik). Hij diende dit verzoek in. Het zou zo mooi zijn als enkele koorleden nog iets van Bach voor hem wilden zingen.

In het koor spraken we af dit te doen, voor zover wij kunnen op dat moment. Bij de peiling bleek dat er wel van elk stem minimaal drie Bachleden present konden zijn. Dat is geweldig. Binnenkort horen jullie wat wij zingen uit ons repertoire. Het is een pro Deo optreden met een maximale duur van 30 minuten, eventueel ook korter. Er zijn waarschijnlijk meer luisteraars. Dat regelt ‘’de zorg’’ verder.

Willen jullie de datum en de tijd goed reserveren? Graag present om 16.00 uur daar.

Groet, Tjitte

Zingen 12 april in Abbingahiem