Dirigent

Rianne Meinardi volgde van jongs af aan pianolessen bij Wietse Meinardi en later ook vioollessen bij Louise Wester.

In 2016 startte zij met de opleiding Docent Muziek aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen. Daar volgde ze pianolessen bij Anastasia Goldberg. In 2020 sloot ze de opleiding Docent Muziek af met een succesvol piano-examen.

Sinds 2019 studeert Rianne koordirectie bij Louis Buskens. Zij kreeg bijvak zang van David van Laar en Paul Triepels. Ook studeert zij op dit moment Kerkmuziek in Utrecht.

Rianne is de afgelopen jaren dirigent geweest van de Cantorij van de Bonifatiuskerk in Vries en Adorate Dominum in Assen. Sinds januari 2022 is zij cantor van de Grote Kerk in Leeuwarden. Daarnaast is zij dirigent van Collegium Vocale Reformatum in Ten Boer. Ook is zij samen met haar man, Johan Smit, werkzaam als kerkmusicus in de Sint-Vitusparochie te Leeuwarden. Hier dirigeert zij het kinder- en jeugdkoor en begeleidt zij diensten.

Heb je belangstelling? Neem dan contact op met het secretariaat.
Leeuwarder Bach Vereniging